Det står en SULTAN enkelsäng i pannrummet. Igår tisdag stod den i mangelrummet bredvid tvättstuga 2, och stackars Inga fick flytta på den för att komma åt mangeln. Mamma Malmhaug (alltså jag, ordförande) är inte arg, bara besviken. Ingenstans står det "extra förråd" på någon dörr eller vägg där, så vad får dig att tro att det är ok att ställa sängen där?

Jag förstår att det kanske var spännande att få en ny säng och du ville bara ut med den gamla. Men livet funkar inte så.

Har man inte plats i sitt eget förråd får man behålla sitt skräp i lägenheten tills man får tid att ta det till tippen. Våra gemensamma utrymmen är inte tippen! Spelar ingen roll om det är en dag, två, en vecka eller tre. Mamma säger NEJ.

Till dig som dumpat din gamla säng i vårt gemensamma mangelrum, var snäll antingen:

  1. ta sängen till tippen/sälj den på blocket/fb marketplace typ igår, 
  2. bär upp sängen tillbaka till din lägenhet eller förråd tills du kan bli av med den

 

Under inga omständigheter är det ok att låta den stå kvar. Hade du åtminstone frågat först och haft ett datum på när den skulle försvinna hade vi kanske tyckt det var ok. Ni kan nå oss i styrelsen på

 

 

Mvh

Ordförande och tydligen hönsmamma Catrin 

Som ni kanske sett är en av tvättmaskinerna i tvättstuga 2 ur funktion. Reparation kommer ske imorgon torsdag. Om någon har bokat tvätt-tid då så var snäll lås ej rummet så de kan komma in och utföra arbetet.

 

Hälsningar Styrelsen

Hej medlemmar,

 

Så var årets stämma avklarad. Vi hade en trevlig mix av digital och fysisk närvaro, och allting gick som det skulle (förutom en och annan rundgång, men det är nästan obligatoriskt vid digitala möten!). Stort tack till alla som deltog. 

 

Styrelsen sitter kvar i stort sätt oförändrat. Catrin Renström sitter kvar som ordförande och Leo Savolainen som sekreterare. De förändringar vi ser är att Claes Aurell och Anton Ljungberg kliver ner från sina poster som vice ordförande och kassör. Vi tackar stort för deras insatser under detta och föregående år!

 

Ny ledamot är Therese I Lindqvist, som suttit med som suppleant under 2020. Hon blir nu kassör. Vi välkomnar henne och tackar för att hon vill vara med ett år till.

Våra suppleanter sitter också kvar - där har vi alltså Dario Acamovic, Alex Goliakovich, och Olle Forkman. Också kul att ha er kvar i gänget! Stort tack även till valberedningen Eva Rubenson och Jenny Aurell för deras fina arbete och till Christian Hoff för hans trogna revisionsarbete. Vi har sån tur som har så drivna och engagerade medlemmar som drar sitt strå till stacken. 

 

Än är det inte för sent att engagera sig. I år hoppas vi kunna öka sociala evenemang och medlemsaktiviteter. Har du kanske någon idé du vill förverkliga? Något du känner vi borde förbättra? Kanske vill du hålla i en workshop inom ditt specialområde? Ordna en tipsrunda eller starta en syklubb. Detta är vår bostadsrätt, vårt boende, och vår trivsel. Här har du chans att påverka hur ditt boende ska vara. Det blir vad vi gör det till!

Kittlar det lite i dig när du läser detta så kontakta oss gärna på  och berätta för oss vad du har på hjärtat. Styrelsen finns här för att hjälpa till. 

 

Protokoll från årsstämman kommer delas ut snart. Nu tar ordförande lite semester och är tillbaka (mentalt) i juli. 

Hälsningar,

ordförande och hennes Lobelia

Hej kära medlemmar,

 

Ikväll är alltså årsstämman, kl 19.00 samlas en del av oss i Folkets Hus och en del gör oss sällskap över Teams. Om du vill delta digitalt via Teams så måste du fylla i vårt formulär så vi kan få din epostadress. Där skickar vi en möteslänk till dig. Fyll även i om du vill delta på plats så vi är beredda och kan förbereda för en säker upplevelse. 

 

Vi ses!

 

Hälsningar,

Styrelsen

Nu har årsredovisningen trillat ner i brevlådan! Hoppas ni läser och säger till om ni har frågor.

Eftersom årets stämma kommer vara en hybrid av fysisk och digital närvaro är det viktigt att man anmäler närvaro så vi kan förbereda på rätt sätt. 

Vi har tagit fram ett anmälningsformulär där du väljer hur du vill delta. Du kommer till formuläret genom att klicka här, eller skriv in i adressfältet: https://forms.gle/GQPty3LKiYkCmyo39

Skulle du ha problem med formuläret skicka gärna ett email till  så hjälper vi dig där. 

 

Viktigt att veta:

Fysiska platser är begränsade. Tillhör du riskgrupp eller inte har möjlighet att ordna digital närvaro har du prioritet för fysisk närvaro. 

Fysiska platser tilldelas på en först till kvarn basis, så se till att du anger ett korrekt telefonnummer så vi kan kontakta er om det skulle vara något vi behöver informera om. 

För digitala deltagare kan det vara bra att säkerställa att man har allting man behöver för att delta smidigt inför mötet. Testa mikrofon och kamera, och se till att du har Teams installerat och klart helst dagen innan. 

Du kan ladda ner Teams här: https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-teams/download-app

Alternativt kan du använda webb-versionen: https://teams.microsoft.com

 

Du som väljer att delta via Teams kommer få en länk via email till mötet. Därför är det viktigt att du anger en korrekt emailadress. Detta görs på sista sidan för dig som valt digitalt. 

För dig som deltar digitalt har vi några riktlinjer och information:

  • Anslut till mötet ca 15 minuter innan mötets start för att vi ska hinna ta närvaro
  • Vi kommer stämma av att du som anmält dig är den du säger att du är så att röster kan räknas rätt. 
  • Under mötets förlopp ska de som inte har ordet ha sin mikrofon mutad för att ej störa 

För dig som deltar på plats i CD-salen i Folkets Hus bör du också tänka på lite saker:

  • Håll avstånd!
  • Om du har minsta symptom, så som hosta, snuva, halsont, huvudvärk: stanna hemma och delta digitalt istället om du kan. 

 

Oavsett hur du deltar hoppas vi att du kommer och att du håller dig frisk och kry!

 

Hälsningar,

Styrelsen